13 Ekim 2016 Perşembe

ANTEP USULÜ CİĞER



   Ben yıllardır ciğerin hiç  bir türünü yiyememişimdir. Sevgili Elif Korkmazel'de benim gibi ciğer sevmezmiş. Ancak bir yemek programında ciğeri bi şekilde pişirilmiş olarak Gaziantep'de yediğini ve artık böyle pişirilirse yiyebildiğini söyledi. Ben de kendisine güvenerek denemek istedim. Çünkü sevgili eşim ciğer sever ancak ben yemiyorum diye pişirmemi istemez. Onun haberi yok pişirdim. Ve mutlu son bu yaşımda ciğer yedim.
Serpilden lezzetler olarak ben de sizlere tavsiye ediyorum. Yemekten sonra eşimin de fikrini aldım. Artık ciğeri bu şekilde yemek isterim dedi.
Teşekkürler Elif Korkmazel....

  Malzemeler:

  500 gram küçük doğranmış kuzu ciğeri
  1 demet taze soğan
  1 demet maydanoz
  1 adet kapya biber
  2 adet sivri biber
  Yarım limon
  1 yemek kaşığı sumak
  1 yemek kaşığı kimyon
  1 tatlı kaşığı tuz
  1 tatlı kaşığı toz şeker
  1 tatlı kaşığı pul biber
  1 tatlı karabiber
  1 kahve fincanı sıvı yağ
  Lavaş

     Yapılışı:

  Yeşillikleri ve biberleri yıkayıp ince ince doğrayın. Doğranmış maydanozun üstüne limonu sıkıp bekletin. Tavaya ocağın üstüne koyup yağı koyun ve ısınsın. Ciğeri kızgın yağa ilave edip 1 -2 dakika rengi dönene kadar kavurun. Kimyonu ilave edip karıştırın.  Taze soğanı ve biberlerini ilave edin . Sık sık karıştırarak hafif yumuşamalarını sağlayın. Diğer tüm baharatlarını ve limonlu maydanozu da ilave edin , karıştırıp ocağın altını kapatın.
  Lavaşa sarıp servis edin.

  Unutmamak gerekir ki ciğer çabuk pişer. Mutfağa yeni girenlere hatırlatmak isterim ciğer piştikce sertleşir, bu nedenle çok uzun süre pişirilmez.



Serpilden Lezzetler


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder