25 Nisan 2016 Pazartesi

PEMBE PARTİ KEKİ

        PEMBE PARTİ KEKİ
   Malzemeler:
  Keki için:
  125 gram tereyağ
  150 gram toz şeker
  2 adet yumurta
  125 ml.süt
  225 gram un
  1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  1 paket vanilya
  1 fiske tuz

  Pembe krema:
  125 gram tereyağ
  225 gram pudra şekeri
  1 paket vanilya
  1 damla sıvı  kırmızı gıda boyası
  150 ml.süt

   Yapılışı:
Oda sıcaklığındaki tereyağ ile şekeri krema kıvamına gelinceye kadar mikser ile çırpın. Yumurtaları teker teker ilave edip karıştırın. Sütünü ilave edin. Kuru malzemeleri karıştırın ve bir spatula yardımıyla alttan üste doğru karıştırın. İsterseniz muffin kalıplarında isterseniz bir kek kalıbında pişirin.
Kek pişerken kremasını hazırlayın. Tereyağ ile pudra şekerini krema kıvamına gelene kadar çırpın. Sütünü azar azar ilave edin. Vanilya ve 1 damla sıvı gıda boyası ilavesiyle  kremayı pürüzsüz bir alıncaya dek çırpın. Katılaşması için buzdolabına kaldırın. Pışen kekiniz iyice soğuyunca kremayla kaplayın.
Dilediğiniz gibi süsleyin.Bu keki yaparken 2 ölçü malzemeyle yaptım ve malzemenin bir bölümünden minik gül kalıplarda pişirdim. Çilekli jöle hazırladım ve pışen gülleri kalıptan çıkardıktan sonra kalıbın tabanına jöle koyip gülleri geri oturttum. Buzlukta biraz dondurduktan sonra ters çevirdim.
  Afiyet olsun.



Serpilden Lezzetler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder