5 Mayıs 2016 Perşembe

SALATALIK TURŞUSU

Serpilden Lezzetler
   

   Salatalık Turşusu

  Aranızda turşu sevmeyen kaç kişi var acaba... Sayıyorum 1,2,3  evet tahmin etmiştim 
  Hepimizin turşu yapma şekli farklımıdır bilemiyorum. Ben turşu yapmayı anneciğimden öğrendim. En önemlisi tuzunu yumurta ile ayarlamak hiç şaşmaz. Hadi bakalım Serpilden Lezzetler farkıyla kornişon turşusu yapalım.

  2 kilo kornişon
  1 su bardağı sirke
  1 yemek kaşığı limon tuzu
  1 yemek kaşığı toz şeker
  Bir avuç nohut
  Turşuluk tuz
  Su
  Yumurta

     Yapılışı:
  Salatalıkları bir gece suda bekletin ve ertesi gün nazikçe yıkayın. Bir cam kavanozun dibine biraz nohut serpiştirin. Üstüne salatalıkları koyun. Sirke, limon tuzu ve toz şekeri ilave edin. Kaynatılıp soğutulmuş su ile suyunu ayarlayın. Turşu suyunu ayarlayabilmenin en pratik şekli yumurta ile ayarlamaktır. Eğer yumurta suyun üstüne 1 TL. kadar çıkıyorsa tamamdır. Tuzu çoksa yumurta daha çok çıkar. Aksine tuzu az ise yumurta dipte kalır. Dilerseniz üstünü kereviz yaprakları koyabilirsiniz.
  Afiyetle ...


Serpilden Lezzetler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder