5 Mayıs 2016 Perşembe

ZEYTİNYAĞLI HAVUÇLU KABAK

   



  Siz de benim gibi eskiden burun kıvırdığı şeyleri şimdi bayıla  bayıla tüketenlerden misiniz. Kabak işte bu sebzelerden biriydi. Şimdi mi yok artik büyüdüm ben. Saka bir yana ne çok şey kaçırmışım.
  Serpilden Lezzetler olarak sizlere mutfağıma giren her türlü malzemeyi kendi damak tadıma göre hazırladığım yemekleri sunmaya devam ediyorum.

    Malzemeler:
  Yarım kilo sakız kabağı
  2 adet havuç
  2 adet sivri biber
  3 adet domates
  1 adet soğan
  Yarım demet dereotu
  1 kahve fincanı zeytinyağı
  2 diş sarımsak
  Tuz

    Yapılışı:
  Tencereye yağı koyalım. Soyulmuş ve ince doğranmış sarımsakları ilave edip yakmadan hafif soteleyelim. Yemeklik doğranmış soğanı, doğranmış sivri biberi ve kabukları kazınıp halka halinde doğranan havuçları da ilave edip bir kaç dakika pişirelim. Bu arada kabakların kabuklarını alaca soyalım ve yarım ay şeklinde doğrayalım. Domateslerin kabuklarını soyup küçük küçük doğrayalım. Ben yazdan yaptığım domates soslarımdan kullandım. Domatesler yumuşamaya başlayınca kabakları ilave edelim.Tuzunu ayarlayalım. Ateşin altını kısıp ara sıra karıştırarak yemeğimizi pişirelim. Yıkayıp doğradığımız dereotunu ilave edip ateşin altını kapatalım.
  Afiyetle...

Serpilden Lezzetler


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder