17 Ağustos 2016 Çarşamba

DOMATES SOSU

     Malzemeler:

  20 kilo yumurta şeklindeki domates
  2 yemek kaşığı turşuluk tuz
 
     Yapılışı:

  Domatesleri güzelce yıkayıp küçük küçük doğrayın. Ben yaz mevsiminde yaylada olduğum için odun ateşinde büyuk tencerede yapıyorum. Tencerem büyuk olduğu için bir seferde 10 kilo domatesi alıyor. Doğradığım domatesin üstune 1 yemek kaşığı tursuluk tuz ilave ederek domatesler yumuşayıncaya kadar ara sıra karıştırarak pisiriyorum. Daha sonra blender ile iyice domateslerin iyice erimedini sağlıyorum. Tekrar kaynatarak koyulaşmasını bekliyorum. Bu arada temiz cam kavanozlar ve kapaklarını kaynar su içine atıyorum. Kavanozları sostan koyup kapaklarını sıkıca kapatıyorum ve ters çevirip 1-2 gün bu şekilde bekletiyorum. Daha sonra evin serin bir yerinde kışın kullanmak üzere saklıyorum. Kışında mis kokulu domatesli yemekler ,kızartmalar ve makarnalar için......
Afiyetle,sağlıkla bereketli sofralarınız olsun..



Serpilden Lezzetler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder