14 Ocak 2016 Perşembe

DOMATESLİ VE BULGURLU PIRASA

  Artık kış geldi ve kış sebzelerini mutfağımızda pişirme vakti. Özellikle lahana ve pırasa benim 30 yaşından sonra yemeye başladığım sebzeler arasında . Şimdi daha önce nasıl olmuş da bu sebzeleri sevmemişim diye düşünüyorum. Pırasa farklı şekillerde tüketebileceğimiz sebzeler arasında. Etli, zeytinyağlı yemeklerini yapabileceğimiz gibi böreklerde de gayet lezzetli oluyor. Hatta dolmasını bile yapıyoruz . Bugün ben sizlere bulgurlu yaptım. Ama içinde yazdan hazırladığım kurutulmuş domateslerden ve domates sosundan kullandım. Hadi bakalım buyrun...

MALZEMELER:
  • 3-4 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 kilo pırasa  
  • 1 adet havuç 
  • 1 avuç dolusu kurutulmuş domates
  • 1 su bardağı domates sosu
  • 1 kahve fincanı pilavlık bulgur
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 çay bardağı ılık su
    YAPILIŞI:
      Pırasaların yeşil yaprak kısmını kesip ayırın. Beyaz bölümünü ince halkalar halinde doğrayın ve tuzlu su içinde biraz bekletip iyice yıkayın. Kuru domatesleri bir kaseye alıp üstlerine biraz sıcak su dökerek bekletin. Havucun kabuğunu soyun ve yarım ay şeklinde doğrayın. Tencereye zeytinyağını koyup hafif ısınınca havuçları ilave edin ve biraz rengi dönene kadar soteleyin. Domates sosunu ve sudan çıkardığınız kuru domatesleri ilave edip karıştırın. Bir kaç dakika pişirdikten sonra yıkayıp suyunu süzdüğünüz pırasaları ilave edin. Ara ara karıştırarak pırasaların renginin hafif dönmesini bekleyin. Bulguru , tuzu ve suyunu koyup tencerenin kapağını kapatın ve ateşin altını kısıp bulgurlar şişinceye dek pişirin. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder