2 Mayıs 2016 Pazartesi

KUGELHOPF

  



  Daha önce hep mayalı kek yapmak istedim , ama bir türlü nasip olmamıştı. O gün bu gün müş.
  Kugelhopf aslında bir ekmek 🤔🤔🤔Ama bana sorarsanız kek. Zaten lezzeti de öyle.
Sizlerde daha önce benim gibi mayalı kek yapmadıysanız işte fırsat. Serpilden Lezzetler olarak tam kıvamında bir tarif veriyorum. Üstelik ağzı kapalı bir kapta tam 5 gün tazeliğini korudu.
  Hadi yapın ve yorumunuzu benimle paylaşın.



 Malzemeler:
4 adet yumurta
200 ml. süt
200 gram tereyağ
150 gram toz şeker
10 gram instand maya
450 gram un
150 gram  kuru üzüm
100 gram kuş üzümü
100 gram badem
1 paket vanilya
10 gram tuz
1 limon kabuğu rendesi
2 yemek kaşığı limon suyu

Yapılışı:
Derin bir yoğurma kabının içine ılık sütü koyun. İçine bir yemek kaşığı şeker koyun ve toz maya ile karıştırın. Yumurtaları kırın ve eritilmiş tereyağıyla birlikte tüm sıvı malzemeyi iyice karıştırın. Kuru malzemeleri de ilave edip hepsini yoğurun. En son haşlayıp kabuklarını soyduğunuz bademleri ilave edin. Yoğurma kabınızın ağzını bir streç ile kapatın. Ben tupperware mix kullandım. Mayalı hamur hazırlarken gerçekten büyük kolaylık ve zaman tasarrufu. Hamurunuz iki katına kadar kabarınca tekrar yoğurup havasını çıkarın ve yağladığınız bir fırın kabına aktarın. Tepsi mayasının oluşması için tekrar ılık bir ortamda üstü kapalı olarak bekletin. Hazır olunca 180-190 derecede ısıtılmış fırında üstü kızarıncaya kadar pişirin. Fırınınızın durumuna göre değişiklik gösterebilir ancak 50-55 dakikada pişiyor.
 Afiyet olsun...

Serpilden Lezzetler


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder