5 Mayıs 2016 Perşembe

TARHANA ÇORBASI

  



Tarhana çorbası çorbaların şahıdır sanırım.    Pisirilmesi kısa zaman alır. Zor olan tarhanayı yapmaktır. Serpilden Lezzetler olarak siz sevgili takipçilerim için nasıl yapıldığını daha önceden yazmıştım. Umarım siz de artık kendi tarhananızı yapıyorsunuzdur. Hadi o zaman çorba yapalım.


  
    Malzemeler:
  2 yemek kaşığı tereyağ
  1 su bardağı domates sosu
  1 çay fincanı tarhana
  2 su bardağı tavuk suyu
  2 diş sarımsak
  Kurutulmuş domates
  Kurutulmuş cin biber
  Tuz   -   Su

   Yapılışı:
  Bir çorba tenceresinde tereyağını eritelim. Sarımsakları soyup ezelim ve yağa ekleyelim. Tarhanayı bir miktar su ile karıştıralım. Tencereye domates sosunu, kurutulmuş domates ve kurutulmuş biberi ilave edelim. Biraz pişirelim. Tencereye tavuk suyunu koyup hafif kaynamaya başlayınca tarhanasını ilave edelim. Tuzunu ilave edelim. Her tarhananın su kaldırması farklıdır. Bu nedenle istediğiniz koyuluğa gelinceye kadar sıcak su koyun ve ateşin altını kısıp 7-8 dakika pişirin.
Ben tarhana, domates kurusu, domates sosu ve kurutulmuş biberi yaz aylarında kendim yapmıştım. Şimdi rahat rahat kullanıyorum.
Afiyetle....
 



Serpilden Lezzetler


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder